Fra ide til mediehus på seks uker
Bakgrunnen vår er fra mediebransjen. Så vi klarte ikke å holde fingrene av fatet da Torbjørn Leidal kom til oss med ideen om Avfallsbransjen.no.
I løpet av seks uker banket vi strategien, fikk på plass et kommersielt budskap, og bygget et bransjenettsted opp fra grunnen.
Avfallsbransjen er en bransje i dobbel endring: Det grønne skiftet og det digitale skiftet bidrar begge til at sektoren opplever nye rammebetingelser, både politisk, kommersielt og teknologisk.
Mottakelsen var overveldende, og etter bare et års drift ble Avfallsbransjen.no fulgt av Biogassbransjen.no. Og i november 2020 lanserte vi Cnytt.no, Norges viktigste nyhetskanal for sirkulærøkonomien.
Vi har bistått med strategiutvikling, som samtalepartner for ledelsen, med redaksjonell og teknisk kompetanse. Vi har også stått for utviklingen og driften av de tre nettstedene, inkludert abonnementstjeneste, informasjonsbank, direktesendt video og en rekke andre tilknyttede tjenester.
Designet er gjort av U Oslo.