Workplace er det nye navnet på Facebook at Work, et helt nytt arbeidsverktøy som knytter de ansatte sammen på en måte ingen av konkurrentene er i nærheten av.
Det er gode nyheter for alle som er lei av endeløse epost-tråder og drømmer om en moderne erstatning for det statiske intranettet.
Storycraft hjelper deg å få ut potensialet.

Bedre samarbeid på tvers
Med Workplace får virksomhetens ansatte en arena der de kan kommunisere, diskutere, dele ideer og løse problemer på tvers av organisatoriske og geografiske skillelinjer.

Enklere internkommunikasjon
Nå kan du nå akkurat de du vil i hele bedriften. På få minutter. Og du kan gjøre det med et tastetrykk, et bilde eller en video.
Tygg litt på den.
Gled deg så til å si farvel til store epostlister og sprengte innbokser. I tillegg til at du for første gang kan vurdere å kvitte deg med store, tunge og dyre intranettløsninger – uten å få dårlig samvittighet.
Økt engasjement gir økt innovasjonstakt
Svært lav brukerterskel gjør at medarbeiderne raskt kaster seg på. Det engasjementet gir organisasjonen et moment man må utnytte.
Gjort riktig vil umiddelbar deling av ideer og innsikt på tvers av hierarkier og avdelingsgrenser være med på å øke innovasjonstakten. Det er et konkurransefortrinn verdt å merke seg.
Det vil ikke skje av seg selv …
Workplace er ikke et IT-verktøy. Det er et fullblods kommunikasjonsverktøy.
For å få fullt utbytte av mulighetene i Workplace må dere derfor ha en klar plan på hva dere vil oppnå før dere begynner. Dere må også ha klare kjøreregler for hvordan verktøyet skal brukes i virksomheten både i det daglige og over tid.
Alt dette kan selvsagt vi i Storycraft hjelpe dere med.
Dette får du av Storycraft
Ved å være blant de første konsulenthusene i Europa som har deltatt i Workplace by Facebooks “Early Adopter Progam” kjenner vi produktet svært godt.
Her er noe av det vi kan tilby:
Introduksjonsworkshop
Hva er Workplace by Facebook, hvem passer det for og hvordan virker det?
Hvordan kan din virksomhet få maksimalt utbytte av verktøyet?
Og ikke minst: Hva bør du ikke bruke Workplace by Facebook til?
Lanseringsbistand
Workplace fungerer ikke uten at du og dine ansatte bruker det aktivt. Da må du vite hvordan du får opp engasjementet, og ikke minst: Hvordan du beholder det over tid.
Husk at en god start alltid minsker faren for fremtidig brannslukking. I tillegg til å lære opp nøkkelpersoner til å bli dedikerte champions og bevisstgjøre ledere, sørger vi også for at dine ansatte blir med på reisen.
Løpende bistand
Vi vet hvilke utfordringer og krevende situasjoner andre bedrifter har opplevd, og ikke minst hvilke grep de har tatt for å komme tilbake på sporet igjen.
Husk at krevende situasjoner som oftest oppstår raskt og uventet. Da er det nyttig å ha erfarne kommunikatører som “holder dere i hånda”.